Csoportos edzések

MAR-CSÍ torna:

A Csí torna 7-8000 éve őrzött kínai Taoisták gyakorlatokból áll. A mozgás lassú ütemben, testfigyelemmel és intenzív légzéstechnikával zajlik.

Ez a kiegyensúlyozott mozdulatsor növeli a tüdő kapacitását, fejleszti az egyensúlyérzéket, feszesíti az izmokat és erősíti a mélyizmokat.

Rendszeres mindennapos végzése egészséget hoz, vitalizál. Bármilyen korosztálynak ajánljuk.

Tradícionális hatha jóga:

A jóga nyolc lépcsője közül a harmadik az ászanázás, amivel nálunk a jógát azonosítják. A testi egészség megőrzésén túl, a rendszeres jógagyakorlás segíti az önmegismerés folyamatát, és a világgal való harmonikus kapcsolat kialakítását. Az órák során megtanulod az ászanák (pózok) helyes, légzéssel összhangban történő kivitelezését, légzőgyakorlatokat és relaxációs technikákat. A gyakorlás során aktív segítséget kapsz, korrigálok, ha kell, variációkat, könnyítési opciókat mutatok, valamint a segédeszközök (jógaheveder, tégla) használatát is elsajátítjuk. A kiscsoportos gyakorlás adta lehetőséggel élve személyre szabottak az órák. Remélem, minden gyakorlómnak át tudom adni, hogy a jóga nem torna és nyújtások sora, és kedvet kaptok az otthoni gyakorláshoz is, amihez biztos alapokat kaptok.

Ovis torna:

Nem tudsz mit kezdeni gyerkőcöd kicsattanó energiájával? Szeretnéd ha fejlődnének a koordinációs képességei? Ha azt akarod hogy gyermeked elsajátítsa a gimnasztika illetve a torna alapgyakorlatait akkor hozd ovis tornára! Miket fejleszt? •Egyensúlyérzék •Ritmusérzék •Izomzata megerősödik •Lazaság (speciális nyújtó gyakorlatok) •Figyelme , összpontosító képessége •Magabiztosság , bátorság A sok játékos gyakorlattal megtanulnak csapatban , együtt dolgozni másokkal. A győzelem megfelelő kezelése és a veszteség elviselésének, elfogadásának elsajátítása. Megtanulják egymást tisztelni , értékelni és elfogadni.

G-FLEX :

A g-flex a hagyományos felfüggesztéses eszközök továbbfejlesztett változata. Funkcionális edzést végezhetünk vele a test egyenletes megformálására, középpontba helyezve a core izmokat, melyek a gerinc, illetve testünk stabilitásáért felelősek. Továbbá jelentős zsírégetést és hatékony alakformálást érhetünk el vele. Különlegessége a csiga, amely lehetővé tesz, hogy bármely irányba tudjunk vele gyakorlatokat végezni. A g-flex edzéseink kiscsoportban folynak. Maximum 5 fő van jelen! Bejelentkezés mindenképp szükséges.

Kettlebell

Az alapoktól fogjuk kezdeni az edzést, ami a helyes testtartást és az alapgyakorlatok helyes kivitelezését foglalja magába. Ahogy egyre erősödnek a tartó izmaink, úgy fogjuk elsajátítani a bonyolultabb, dinamikusabb gyakorlatokat is, de ehhez idő és türelem kell! Azonban ha kitartó vagy, egy nagyon erős, robbanékony, ámde laza izomzatot építhetsz, mindezt sérülésmentesen. Ugyanis az edzésen nagy hangsúlyt fektetek a prevencióra azaz a megelőzésre. 

Miért jó a Kettlebell

  • Egyszerre végzel aerob és anaerob munkát 
  • Egyszerre leszel erős, robbanékony, kitartó 
  • Megtanít a helyes mozgásokra (nem te mozgatod a Bell-t, hanem ő téged) 
  • Megdolgoztatja a gerinc környéki izmokat 
  • Nagyon erős stabil törzset és csípőt eredményez, ami az erő alapja 
  • Mentálisan is fejleszt, ugyanis nagy koncentrációt igényelnek a gyakorlatok 
  • Fejlesztjük az ízületi mozgékonyságot, ami elengedhetetlen egyes gyakorlatok végrehajtásához A Kettlebell Oroszországból ered. A szovjet hadsereg kezdte el használni mint hatékony erőfejlesztő eszközt. Annyira sikeres volt, hogy ma már nincs olyan edzőterem, amelynek ne lenne alap felszereltsége pár ilyen füles vasgolyó! Gyere el és próbáld ki magad! Akár kezdő vagy, akár rendelkezel edzettségi múlttal, hidd el, a Kettlebell próbára tesz!

Női jóga

Mi nők kapcsolódni tudunk ősi bölcsességünkkel. Ez a képesség, amit csak mi nők tapasztalhatunk meg, ha hallgatunk rájuk, segítségül hívjuk. Számos problémával szembe tudunk nézni és segíteni tudunk, hogy az egyébként tökéletesen működő testünk rendszere, egyensúlya visszaálljon. Előfordul, hogy feszültek, ingerlékenyek vagyunk, a ciklusunk felborul, rendszertelenné válik, vagy nem vagyunk tudatában, hogy a ciklusunkból adódóan mi nők másra vagyunk képesek hétről hétre… Legyünk elfogadóak magunkkal, tanuljuk meg figyelni testünk jelzéseit, kapcsolódjunk női szerveinkkel, hogy kiegyensúlyozottá váljunk és nőiességünk, energiáink harmóniában legyenek! Ha szeretnéd jobban megismerni saját tested, ciklusod, vagy már nincs menstruációs ciklusod, mert változó korba léptél, akkor az ebből adódó hormonális változások miatti kiegyensúlyozottságod érdekében gyere és próbáld meg velem, női körben a jógát, ahol nincsenek tabu témák, egymás között beszélhetünk minket érintő problémákról és együtt jógázhatunk női körben egészségünkért!

Gerincjóga:

A gerincjóga egy olyan modern mozgásforma, ami gyökeresen megváltoztatta a testtudatomat, közérzetemet. Ez a jóga irányzat a hatha jóga és a gyógytorna gyakorlatait használja. Nem csak a fizikai testet regenerálja, de az idegrendszerre is jótékony hatással van. Bárki, kortól és mozgáskultúrától függetlenül elkezdheti, hiszen anatómiai alapmozgásokra épül.

Kangoo

A Kangoo Jumps egy speciális cipő, mely ellipszis rugói és feszítő szalagjai által ütés elleni védelemre lett kifejlesztve. Kezdetben rehabilitációs célokból alkalmazták térd és ízületi problémákkal küzdő páciensek terápiája során. Hamar kiderült, hogy a Kangoo Jumps-ban jóval több lehetőség rejlik: helye van saját célú, illetve fitnesztermi felhasználásának is. A különleges kialakítású cipő jelenleg a fitnesz piacon fellelhető eszközök közül a legmagasabb szintű védelmet biztosítja. Meghosszabbítja a becsapódás idejét, ezáltal 80%-al csökkentve a földhöz csapódás erejét a hagyományos cipőben végzett edzésekhez képest. A Kangoo Jumps használata során 80%-al alacsonyabb terhelés jut a bokára, a térdízületre és a gerincre, kímélve ezeket a kritikus területeket, és megelőzve a sportsérüléseket.

M.A.X

Ez az óra egy 30 perces pörgős csoportos óra, amely előre rögzített, konkrét gyakorlatsorokból áll. Hatékonyan fejleszti az állóképességet, az erőt és a koordinációt. 45 másodperces terhelési szakaszokat 15 másodperces pihenő szakaszok követnek. Az edzés steplépcsővel ill. steplépcső mellett hajtjuk végre.

Tempó torna

Koreografált / nem aerobik / női erősítő óra. Javítja a mozgáskoordinációt, tartást, egyensúly-és ritmusérzéket , formálja a testet. A koreográfiák rendszetes óralátogatással hamar elsajátíthatók. A cél a testmozgás, az egész szervezet állóképességének fokozása, kondicionálása, az egészség megőrzése. Sok szeretettel várlak az órákon akár kezdő vagy ,akár újrekezdő.

Senior torna


Az idősebb korosztály számára ajánlom a Senior tornát azoknak, akik nem szeretik a
dinamikusabb elemeket, az ugrálást, ugyanakkor szívesen részt vennének egy lazább elemeket
tartalmazó, ízületkímélő, de minden izomcsoportot átmozgató órán. Ajánlom még túlsúllyal
rendelkezőknek, és újrakezdőknek is.
Minél idősebbek leszünk, egyre nehezebbé válnak a napi rutinok, a séta, a lépcsőzés, a
felkelés, igazából minden. Csökken az ízületek rugalmassága, izmaink erőssége, és sajnos az
idő múlásával az egyensúlyérzék is. Megfelelő testmozgással mindezt karban tudjuk tartani,
javítani tudunk egészségi állapotunkon, fittségünkön. Tornával nem csak a testünket, a
lelkünket és elménket is szinten tudjuk tartani, vagy akár javítani tudunk rajta.


Senior tornával elérhetünk:

  • helyes testtartást
  • az ízületi fájdalmak csökkenését
  • a nyak, a váll, a gerinc izmainak erősödését
  • a hasi, a derék és ágyéki izmok erősödését
  • térdfájdalom csökkenését
  • jobb egyensúlyérzéket
  • jótékony hatást a csontritkulásra, cukorbetegségre, szédülésre.

Gyermek fitness


A mozgás már gyermekkorban nagyon fontos, mondhatni nélkülözhetetlen. A mozgással
tudjuk fejleszteni a koordinációt, az egyensúlyérzéket, a jobb- és a baloldal
megkülönböztetését (lateralizáció), a térbeli tájékozódást, a koncentrációt. De az auditív és
vizuális figyelem, a rövidtávú memória, és a képesség is fejleszthető a mozgással, tornával.
A rendszeres fizikai aktivitás erősíti a szívet, a tüdőt, a keringést, a csontokat, növeli az
izmokat, fejleszti az idegrendszert, erősíti az immunrendszert, és az elhízás ellen is jótékony
hatással bír.
Minden életkorban fontos a mozgás, az egészségünk megőrzése érdekében, de már óvodás
korban érdemes megszerettetni a mozgást a gyerkőcökkel.
Játékos, zenés feladatokkal, csapatjátékokkal érdekesebbé tudjuk tenni a foglalkozásokat,
növelni tudjuk az empátiát, segítőkészségét, csapat szellemet.
Aero kick-boksz
Az Aero kick-box edzés egy rendkívül pörgős, zsírégető, cardio edzés. Az aerobic és az
ütések, rúgások ötvözésével egy hihetetlenül dinamikus, erő- és állóképességet fejlesztő.
Magas kalória felhasználású óra, ami fejleszti az állóképességet, boldogsághormont szabadít
fel. Annak ajánlom, aki szeret jó zenére folyamatosan mozogni, a komfortzónája határait
feszegetni, és mosolyogva zsírt égetni. Az órát mindig egy jó alapos bemelegítéssel kezdjük.
Majd jönnek az ütéseket és a rúgások, melyeket cardió és dinamikus erősítő blokkok váltanak
fel. A dinamikus blokkok után nyújtunk, és áttérünk a talajgyakorlatokra. Az óra végét egy
minden izomcsoportra kiterjedő statikus nyújtással fejezzük be.

Mommy Belly Training – Szétnyílt hasizom regeneráló óra


Szülés után a nők csaknem 95 %-át érinti ez a probléma, amely mellé derékfájdalom,
hátfájdalom, gátizom gyengeség, vizelettartási probléma, sérv is kapcsolódhat. Ezen a
problémán tornával, és egy kis kitartással tudunk segíteni. A tornát várandósság előtt is
ajánlom, mert javíthat a derék- és hátfájdalmon. Természetes szülést követően a 6. hét
után lehet elkezdeni, császármetszést követően a 8-10. hét után ajánlott.
A szétnyílt hasizom egy olyan állapot, amikor a test középvonalában az egyenes hasizmok
annyira eltávolodnak egymástól, hogy több ujj is befér a köztük levő résbe. A szétnyílás
mértékét nem csak hosszában, széltében is vizsgálni kell.


Kinek ajánlott a módszer:

  • Ha az önvizsgálat pozitív eredményt mutat: abban az esetben, ha megvizsgáljuk
    magunkat, és a hasfalon rést tapintunk, vagy szokatlan elváltozást észlelünk a
    hasizmok szerkezetében.
  • Hát-és derékfájdalommal küzdőknek: akár már a várandósság előtt, alatt, vagy
    akár szülés után.
  • Várandósság alatt: ha aktív kismamák vagyunk, az orvos is engedélyezte a
    mozgást, és mi is készen állunk arra, minimalizálhatjuk a szétnyílt hasizom
    kialakulásának az esélyeit.
  • Terhesség utáni mielőbbi regenerálódás miatt: ha biztosak akarunk lenni abban,
    milyen gyakorlatokkal tudjuk fejleszteni a hasizmainkat, és ha tudatosan
    szeretnénk felkészíteni a testet a következő várandósság időszakára.
  • Ha a szétnyílt hasizom mellé köldöksérv is társul
  • Mozgásszegény életvitel esetén
  • Hormonális problémák esetén: sajnos a felszaporodott hasfali zsírréteg is okozhat
    ilyet. A végeredmény ugyanaz, a kezelése ugyanaz.
  • Hasfali műtétek utáni regenerálódás miatt: ha átestünk valamilyen hasfali műtéten,
    érdemes utána az izmokat kiemelt figyelemmel kezelésbe venni.
  • Ha szeretnénk felvenni a harcot a pluszkilókkal: igaz, hogy a hasizom-erősítő
    gyakorlatok nem okoznak közvetlenül zsírégetést, közvetve mégis jótékony
    hatásúak az anyagcserére nézve, mivel a mozdulatok serkentik a véráramlást, a
    keringést, gyorsítva, ezáltal a kiválasztást. Illetve a feszesítő, összetartó hatása a
    gyakorlatoknak tagadhatatlan, ami a karcsúsodást eredményez és az esztétikai
    korrekciót is segíti.

Gymstick Muscle


A Gymstick Muscle egy nagyszerű, preventív, izületkímélő funkcionális edzéskoncepció,
amely egy eszköz, a Gymstick Original segítségével teszi rendkívül hatékonnyá az edzéseket.
A funkcionális tréning lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra
fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot mozgat
meg.
A tréning során szinte az egész testünk tónusba kerül, és a sok-sok izom együttes terhelése
következtében nagyon magas lehet az elhasznált kalóriák száma. Ha az optimális zsírégető
intenzitástartományt pulzuskontrollal is ellenőrizzük, látványos testsúlycsökkenés érhető el.
A Gymstick edzésprogramok a legkiválóbb állóképesség fejlesztő edzések.
A komplex terhelési formák optimális igénybevételt jelentenek a szív és keringési
rendszerünknek. Így látványosan javul az állóképességünk. Nem véletlenül alkalmazzák a
skandináv országokban a jéghoki csapatok alapozó edzéseiben.
Derék és hát problémákkal küzdőknek kifejezetten ajánljuk ezt az edzésformát. Hiszen a
Gymstick edzések minden egyes gyakorlatával erősítjük a gerinc, és az ízületek
stabilizálásban működő izomcsoportokat. Ennek eredménye, hogy azoknak, akiknek gyakran
fáj a háta vagy a dereka, a panaszok csökkenni fognak, idővel pedig teljesen meg is
szűnhetnek.


Milyen eredményeket érhetünk el a Gymstick Muscle edzésekkel?

  • tökéletes testtartás
  • feszes izomzat
  • egészséges, stabil gerincoszlop
  • erőt és állóképességet
  • fejlett egyensúlyérzéket
  • karcsú vonalakat
    Az edzés során 30 másodperces terhelési szakaszokkal és 10-12 másodperces pihenő
    szakaszok váltogatásával dolgozunk.
    Egy adott izomcsoportra úgynevezett triókban, azaz háromszor fél perces terhelésekkel
    edzünk.
    Ezt egy kicsit hosszabb pihenő szakasz követi (kb. 20 másodperc), majd megismételjük az
    előző háromszor 30 másodperces terhelést a kis pihenőkkel. Ezt a blokkot triónak nevezzük.
    Egy trió teljes időtartama 5-6 perc.
    Az egymást követő terhelési szakaszok egyre nehezedő gyakorlatokból épülnek fel.
    Az egyes triókkal váltakozó módon terheljük a különböző izomcsoportjainkat.

Alakformáló / Fitt-Mix


Ezt az órát kezdőknek és idősebbeknek is ajánlom, azoknak, akik szeretnek jó zenére
mozogni, nem félnek a folyamatos terheléstől. Az alakformáló edzés egy teljes testet
megmozgató, elsősorban a kritikus részeket (has-comb-popsi) formáló, erősítő alakformáló
torna. Minden fontos izomcsoportot megdolgoztatunk, formálunk, és természetesen nyújtunk
is.

Power Step Polányi Petrával

Óráimon kombináljuk a step aerobic alaplépéseket saját testsúlyos, funkcionális erősítő elemekkel. Az óra során a step-lépcsőn egy koreográfiát tanulhatunk meg. A mozdulatok fokozatosan épülnek egymásra, így az óra végére mindenki elsajátítja a lépéssort. Az óra második részében erősítő gyakorlatokat végzünk a steppad használatával. Folyamatos mozgással a pulzusszámot a kívánt célzónában tartjuk, ami elősegíti a test zsírégetőfolyamatainak beindítását.

2084 Pilisszentiván
Borbála utca 6.
+36209753177
info@testkovacs.hu
Találkozzunk a közösségi
médiában is!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram