Edzéstípusok bemutatása

Senior torna 

Az idősebb korosztály számára ajánlom a Senior tornát azoknak, akik nem szeretik a dinamikusabb elemeket, az ugrálást, ugyanakkor szívesen részt vennének egy lazább elemeket tartalmazó, ízületkímélő, de minden izomcsoportot átmozgató órán. Ajánlom még túlsúllyal rendelkezőknek, és újrakezdőknek is.

Minél idősebbek leszünk, egyre nehezebbé válnak a napi rutinok, a séta, a lépcsőzés, a felkelés, igazából minden. Csökken az ízületek rugalmassága, izmaink erőssége, és sajnos az idő múlásával az egyensúlyérzék is. Megfelelő testmozgással mindezt karban tudjuk tartani, javítani tudunk egészségi állapotunkon, fittségünkön. Tornával nem csak a testünket, a lelkünket és elménket is szinten tudjuk tartani, vagy akár javítani tudunk rajta. 

Senior tornával elérhetünk:

  • helyes testtartást
  • az ízületi fájdalmak csökkenését
  • a nyak, a váll, a gerinc izmainak erősödését
  • a hasi, a derék és ágyéki izmok erősödését
  • térdfájdalom csökkenését
  • jobb egyensúlyérzéket 
  • jótékony hatást a csontritkulásra, cukorbetegségre, szédülésre. 

Gyermek fitness

A mozgás már gyermekkorban nagyon fontos, mondhatni nélkülözhetetlen. A mozgással tudjuk fejleszteni a koordinációt, az egyensúlyérzéket, a jobb- és a baloldal megkülönböztetését (lateralizáció), a térbeli tájékozódást, a koncentrációt. De az auditív és vizuális figyelem, a rövidtávú memória, és a képesség is fejleszthető a mozgással, tornával. 

A rendszeres fizikai aktivitás erősíti a szívet, a tüdőt, a keringést, a csontokat, növeli az izmokat, fejleszti az idegrendszert, erősíti az immunrendszert, és az elhízás ellen is jótékony hatással bír.

Minden életkorban fontos a mozgás, az egészségünk megőrzése érdekében, de már óvodás korban érdemes megszerettetni a mozgást a gyerkőcökkel. 

Játékos, zenés feladatokkal, csapatjátékokkal érdekesebbé tudjuk tenni a foglalkozásokat, növelni tudjuk az empátiát, segítőkészségét, csapat szellemet.

Aero kick-boksz

Az Aero kick-box edzés egy rendkívül pörgős, zsírégető, cardio edzés. Az aerobic és az ütések, rúgások ötvözésével egy hihetetlenül dinamikus, erő- és állóképességet fejlesztő. Magas kalória felhasználású óra, ami fejleszti az állóképességet, boldogsághormont szabadít fel. Annak ajánlom, aki szeret jó zenére folyamatosan mozogni, a komfortzónája határait feszegetni, és mosolyogva zsírt égetni. Az órát mindig egy jó alapos bemelegítéssel kezdjük. Majd jönnek az ütéseket és a rúgások, melyeket cardió és dinamikus erősítő blokkok váltanak fel. A dinamikus blokkok után nyújtunk, és áttérünk a talajgyakorlatokra. Az óra végét egy minden izomcsoportra kiterjedő statikus nyújtással fejezzük be.

Mommy Belly Training – Szétnyílt hasizom regeneráló óra

Szülés után a nők csaknem 95 %-át érinti ez a probléma, amely mellé derékfájdalom, hátfájdalom, gátizom gyengeség, vizelettartási probléma, sérv is kapcsolódhat. Ezen a problémán tornával, és egy kis kitartással tudunk segíteni. A tornát várandósság előtt is ajánlom, mert javíthat a derék- és hátfájdalmon. Természetes szülést követően a 6. hét után lehet elkezdeni, császármetszést követően a 8-10. hét után ajánlott.

A szétnyílt hasizom egy olyan állapot, amikor a test középvonalában az egyenes hasizmok annyira eltávolodnak egymástól, hogy több ujj is befér a köztük levő résbe. A szétnyílás mértékét nem csak hosszában, széltében is vizsgálni kell. 

Kinek ajánlott a módszer:

  • Ha az önvizsgálat pozitív eredményt mutat: abban az esetben, ha megvizsgáljuk magunkat, és a hasfalon rést tapintunk, vagy szokatlan elváltozást észlelünk a hasizmok szerkezetében.
  • Hát-és derékfájdalommal küzdőknek: akár már a várandósság előtt, alatt, vagy akár szülés után.
  • Várandósság alatt: ha aktív kismamák vagyunk, az orvos is engedélyezte a mozgást, és mi is készen állunk arra, minimalizálhatjuk a szétnyílt hasizom kialakulásának az esélyeit.
  • Terhesség utáni mielőbbi regenerálódás miatt: ha biztosak akarunk lenni abban, milyen gyakorlatokkal tudjuk fejleszteni a hasizmainkat, és ha tudatosan szeretnénk felkészíteni a testet a következő várandósság időszakára.
  • Ha a szétnyílt hasizom mellé köldöksérv is társul
  • Mozgásszegény életvitel esetén
  • Hormonális problémák esetén: sajnos a felszaporodott hasfali zsírréteg is okozhat ilyet. A végeredmény ugyanaz, a kezelése ugyanaz.
  • Hasfali műtétek utáni regenerálódás miatt: ha átestünk valamilyen hasfali műtéten, érdemes utána az izmokat kiemelt figyelemmel kezelésbe venni.
  • Ha szeretnénk felvenni a harcot a pluszkilókkal: igaz, hogy a hasizom-erősítő gyakorlatok nem okoznak közvetlenül zsírégetést, közvetve mégis jótékony hatásúak az anyagcserére nézve, mivel a mozdulatok serkentik a véráramlást, a keringést, gyorsítva, ezáltal a kiválasztást. Illetve a feszesítő, összetartó hatása a gyakorlatoknak tagadhatatlan, ami a karcsúsodást eredményez és az esztétikai korrekciót is segíti.

Gymstick Muscle

A Gymstick Muscle egy nagyszerű, preventív, izületkímélő funkcionális edzéskoncepció, amely egy eszköz, a Gymstick Original segítségével teszi rendkívül hatékonnyá az edzéseket. A funkcionális tréning lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot mozgat meg.

A tréning során szinte az egész testünk tónusba kerül, és a sok-sok izom együttes terhelése következtében nagyon magas lehet az elhasznált kalóriák száma. Ha az optimális zsírégető intenzitástartományt pulzuskontrollal is ellenőrizzük, látványos testsúlycsökkenés érhető el.

A Gymstick edzésprogramok a legkiválóbb állóképesség fejlesztő edzések.

A komplex terhelési formák optimális igénybevételt jelentenek a szív és keringési rendszerünknek. Így látványosan javul az állóképességünk. Nem véletlenül alkalmazzák a skandináv országokban a jéghoki csapatok alapozó edzéseiben.

Derék és hát problémákkal küzdőknek kifejezetten ajánljuk ezt az edzésformát. Hiszen a Gymstick edzések minden egyes gyakorlatával erősítjük a gerinc, és az ízületek stabilizálásban működő izomcsoportokat. Ennek eredménye, hogy azoknak, akiknek gyakran fáj a háta vagy a dereka, a panaszok csökkenni fognak, idővel pedig teljesen meg is szűnhetnek.

Milyen eredményeket érhetünk el a Gymstick Muscle edzésekkel?

  • tökéletes testtartás
  • feszes izomzat
  • egészséges, stabil gerincoszlop
  • erőt és állóképességet
  • fejlett egyensúlyérzéket
  • karcsú vonalakat

Az edzés során 30 másodperces terhelési szakaszokkal és 10-12 másodperces pihenő szakaszok váltogatásával dolgozunk.

Egy adott izomcsoportra úgynevezett triókban, azaz háromszor fél perces terhelésekkel edzünk.

Ezt egy kicsit hosszabb pihenő szakasz követi (kb. 20 másodperc), majd megismételjük az előző háromszor 30 másodperces terhelést a kis pihenőkkel. Ezt a blokkot triónak nevezzük.

Egy trió teljes időtartama 5-6 perc.

Az egymást követő terhelési szakaszok egyre nehezedő gyakorlatokból épülnek fel.

Az egyes triókkal váltakozó módon terheljük a különböző izomcsoportjainkat.

Alakformáló / Fitt-Mix

Ezt az órát kezdőknek és idősebbeknek is ajánlom, azoknak, akik szeretnek jó zenére mozogni, nem félnek a folyamatos terheléstől. Az alakformáló edzés egy teljes testet megmozgató, elsősorban a kritikus részeket (has-comb-popsi) formáló, erősítő alakformáló torna. Minden fontos izomcsoportot megdolgoztatunk, formálunk, és természetesen nyújtunk is.

órarend

2084 Pilisszentiván
Borbála utca 6.
+36209753177
info@testkovacs.hu
Találkozzunk a közösségi
médiában is!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram